אני לא מזמן סיימתי
אני לא מזמן סיימתי תואר ראשון בהנדסת חומרה בטכניון. תחומי ההתמחות שלי היו עיבוד אותות ותמונות ומערכות נבונות. בין השאר גם עברתי קורס בגרפיקה ממוחשבת שהיה פשוט מרתק. מגמת ההתמחות שלי בתיכון, לעומת זאת, היתה אומנות, אולם אני עדיין די חובבנית.
שני התחומים, הנדסה ואומנות קרובים מאד לליבי ולמצוא תחום שהינו שילוב של השניים יהיה מבחינתי אידאלי. אני לא מתמצאת מספיק בתחום הגרפיקה הממוחשבת על מנת לדעת מה האפשרויות שלי בעולם העיסקי. אני רוצה להיות מהנדסת לגרפיקה ממוחשבת, אפשר לומר... (ייתכן שתחום משחקי המחשב עונה על הדרישות – תחום שמשלב גם מתמטיקה – גם כן נושא שמדבר אליי).
החלטתי לקחת את הרעיון הזה צעד אחד קדימה ולעבור קורס בגרפיקה (תלת מימד, אנימציה, פוטושופ וכד').
אם כן, שתי שאלות אני מציבה בפניכם:
הראשונה היא האם ידוע לכם היכן ניתן לעבור קורס טוב בתחום שניתן לשלבו עם עבודה במשרה מלאה ומה מחיר קורס כזה והשניה היא האם יש בארץ תחומים שיענו על הקריטריונים שהצגתי ומהם? האם יש ביקוש בשוק? מה הדרישות לקבלה? וכולי. כל מידע שתוכלו לתת לי בנושא יעזור מאד.
קורסים שמשלבים את 2 הנושאים אני לא מכירה.בגלל שגרפיקה ממוחשבת שלמדת בטכניון נוגעת רק בפן המתמטי של העניין, קשה לשלב את זה עם אומנות נטו ולכן קורסים בסגנון שאת מחפשת לא יגעו במתמטיקה שמאחורי התוכנות. למרות זאת, יש כמה דברים שאני מצליחה לחשוב עליהם כרגע שעשויים לעניין אותך (גם דברים מתוך מה שרשמת):
1. עבודה בחברה שמפתחת כלים לגרפיקאים (דו-מימדית ותלת-מימדית).
יתרון - הדבר שמשלב את 2 התחומים הכי טוב לדעתי.
חיסרון - אני לא מכירה חברה בארץ שעושה דברים כאלה.
2. עיצוב מוצרים (סולידוורקס, אוטוקאד וכו').
יתרון - יש עבודה בארץ, יש אפשרות לביטוי אומנותי.
חיסרון - נוגע יותר בפן האומנותי וההנדסי מאשר בפן המתמטי.
3. עבודה בחברת שמתעסקת בעיבוד תמונה.
יתרון - הצד המתמטי חזק, יש גם דברים שקשורים קצת באומנות.
חיסרון - החלק האומנותי קטן, זה עיבוד תמונה (אולי גם לקחת את הקורס הזה) ולא ממש גרפיקה ממוחשבת.
4. פיתוח משחקי מחשב - רעיון שלך.
יתרון - משלב בחלקו את 2 התחומים.
חיסרון - אין (כמעט) חברות שעוסקות בזה בארץ.
5. עיצוב רגיל בתלת מימד (סטודיו מקס, מאיה וכו') - רעיון שלך.
יתרון - יש עבודה בארץ.
חיסרון - החלק המתמטי בעבודות הוא זניח.
אולי הדברים שרשמתי יתנו לך עוד רעיונות.
התשובה ניתנה על ידי מירי כהן מצוות מידעני KOL
מוסיפה עוד משהו שבדקתי: באוניברסיטה העברית יש די הרבה קורסים שקשורים לגרפיקה, וגם יש מעבדות מחקר בתחום. אולי הקישור לאתר "מעבדות גרפיקה ממוחשבת" יכול לעזור לך(ראי למטה). את יכולה גם לנסות לדבר עם פרופ' דני לשצ'ינסקי (ראי למטה את אתר הבית שלו). אולי הוא יוכל לעזור לך.
מעבדות גרפיקה ממוחשבת של האוניברסיטה העברית
פרופסור דני לשצ'ינסקי
התשובה ניתנה על ידי מירי כהן מצוות מידעני KOL
מצורפים בזאת פרטים על נאורה ברגר. היא עוסקת בתחומים המשיקים לגרפיקה ממוחשבת ונחשבת, כמצויין למטה, לאחד מבעלי ההשפעה הגדולה ביותר בעולם האינטרנט בארץ. יתכן ששיחה אתה תפלס לך כיוונים חדשים.
Neora Berger
Neora Berger
E-mail: neo@neora.com
Web site: www.neora.com Neora Berger is the designer and producer of several advanced interfaces for museums and academic and commercial web sites. She is the creator of Ayuni--Telepresence in Nablus, NYSE-VR, a 3D interactive simulation of the trading floor, and MEDEA_EX, an immersive/interactive theatre play performed in the Schiller festival in Mannheim, Germany, and Acco Theatre Festival 2003, Israel. Since then, she has experimented with on-line worlds for remote learning and pro-active projected cave-like installations for large audiences. Berger teaches cyberculture in Tel-Aviv University and virtual reality in Shenkar College of Engineering & Design.
Berger is involved with the open-source movement in Israel and is the organizer of the first two hackers'' conferences in Israel . In April 2000, Neora was chosen as one of the 10 most influential people in the Israeli Internet by the Yediot Aharonot newspaper. In the previous millennium, she was a Unix programmer and PC support team leader in DEC Ltd and CDC Ltd for several years, and co-founder /co-developer of SGH, a multiuser games startup in 1994. She is the author of Digital Affair (Hakibutz Hameuchad, 1993), and a journalist, editor and columnist for professional magazines and newspapers.
Updated 2 November 2004.
Leonardo On-Line © 2004 ISAST
מקור: ליאונרדו און-לין
נאורה ברגר
קורס על אינטרנט 2000: טכנולוגיות ותרבות הרשת. האוניברסיטה הפתוחה
התשובה ניתנה על ידי אבנר הלפרן מצוות מידעני KOL
שלום לך, קיימות מספר מסגרות בהן תוכלי ללמוד את התחום המבוקש.
מכללת סלע מציעה קורסים בתחום זה ( אנימציה תלת מימדית ועוד) ומסייעת גם בהשמת תלמידיה במקומות עבודה רלוונטיים לאחר מכן. יש במכללה זו סוגי התמחויות שונים ואת יכולה לבחור את ההתמחות המתאימה לך בהתאם לכיוון שבו תבחרי לעסוק.
בתל אביב קיימת המכללה לאמנות ועיצוב ( לשעבר אסכולת מימד) בה תוכלי לבדוק קורסים בתחומים שביקשת. לחברת ג''ון ברייס הדרכה יש הכזרות בתחומים של תלת מימד, אנימציה, גרפיקה ממוחשבת ובשיחה עם יועציהם תוכלי לאתר את התחום שאת מעוניינת בו. אם נוח לך ללמוד באיזור הצפון, בחיפה יש ביה"ס ושמו תילתן, זו מכללה לעיצוב ותקשורת מהטובות באיזור הצפון. מדובר בלימודי תעודה, הכשרה של מספר חודשים עד שנתיים, תלוי בקורס שאת בוחרת. חלק מן הקורסים הניתנים במסגרות אלה הינם קורסים בשעות הערב כך שתוכלי לשלב את הלימודים במשרה מלאה. מבחינת ביקוש בשוק- קיים ביקוש לתפקידים אלה בחברות הייטק שונות ( ראי דוגמא את חברת www.3rd.co.il). חברות שעוסקות בעיצוב אתרים ימצאו עניין בהכשרתך. בחברות שעוסקות בניהול ידע,מולטימדיה, אנימציה ממוחשבת לתעשיית הקולנוע יש ביקוש. גם בחברות הפקה העוסקות בסרטי אנימציה, תלת מימד אפשר למצוא תפקידים רלוונטיים. לדעתי תוכלי לפנות גם למשרדי פרסום שם יש צורך בתפקידי גרפיקה ממוחשבת ועיצוב בתלת מימד. כמו בהרבה תחומים אחרים, הניסיון המצטבר חשוב- כדאי להתחיל כבר עכשיו לצבור ניסיון בתחום ולהשתלב במקום עבודה מתאים במקביל להכשרה, גם אם לא בתפקיד המרכזי אליו את מכוונת. הניסיון בסביבת עבודה זו יכשיר אותך לעיסוק עתידי בתחום. אפשר להתחיל מתפקיד משני ולהתקדם לאחר ההכשרה שתעברי לתפקיד שעוסק בליבת הכישורים שתצברי בקורס בו תבחרי.
התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL Kol